Spirulina – 7 potwierdzonych działań, opinie, skład, gdzie kupić?

1
271
Spirulina

Spirulina jest substancją pochodzenia roślinnego, a dokładnie rzecz ujmując algą morską o właściwościach silnie oddziaływającą na ludzki organizm. Najczęściej hodowana jest w różnych, choć najlepiej uprawia się ją w krajach azjatyckich takich jak Chiny, Japonia czy też Tajwan, Ameryce Północnej (Hawaje), Południowej (Meksyk) oraz w Afryce (rejon Czadu), gdzie panuje najkorzystniejszy dla spiruliny klimat.

Pochodzenie Spiruliny przeznaczonej do spożycia jest bardzo ważne, ponieważ bardzo łatwo o zanieczyszczenie tej rośliny. Dlatego kupując Spirulinę lub preparaty ją zawierające należy zwrócić uwagę na producenta, kraj pochodzenia oraz wszelkie certyfikaty i atesty. W taki sposób możemy być pewni otrzymaliśmy produkt najwyższej jakości, bezpieczny dla naszego zdrowia

Spis Treści:
1. Spirulina – działanie
2. Spirulina w tabletkach czy w proszku?
3. Spirulina – opinie
4. Spirulina – gdzie kupić? (Apteka czy sklep)
5. Spirulina wartości odżywcze

Badania nad właściwościami Spiruliny wciąż trwają, pomimo, że jest to jedna z najbardziej przebadanych i sprawdzonych substancji na świecie (zaraz obok innej algi Chlorelli). Swoją popularność zawdzięcza modnym w ostatnim czasie pojęciu Superfoods (do których się zalicza). Najczęściej spożywana jest jako dodatek do różnego rodzaju koktajli, suplement diety lub w formie batoników energetycznych. Bogata jest w wiele substancjo odżywczych, łatwo przyswajalnych przez organizm człowieka oraz słynie dość intensywnego smaku i zielonego koloru. Udowodniono, że jej regularne spożywanie może znacznie poprawić stan zdrowia. Do tej pory powstało po 1200 artykułów naukowych potwierdzających jej dobroczynne działanie i uzdrawiające właściwości

Spirulina – potwierdzone działanie

Ponieważ spirulina hodowana jest w dość egzotycznych krajach, nie każdy ma możliwość bezpośredniego zakupu tej rośliny. Dlatego też bardzo popularne są różne suplementy diety posiadające w swoim składzie spirulinę lub ekstrakty z niej. Najczęściej możemy dostać je w formie tabletek lub proszku. W poniższych punktach przedstawiamy właściwości Spiruliny, które zostały potwierdzone w badaniach.

1. Dodaje energiii

Spirulina słynie ze swoich pobudzających właściwości. Wystarczy spojrzeć jej skład żeby zrozumieć jej energetyzujące działanie. Specjaliści zalecają dawkowanie 1 tabletki Spiruliny na 10kg masy ciała. Inaczej wygląda sytuacja w proszku, wtedy najczęściej poleca się zażywanie 1 lub 2 łyżeczki dziennie. Można ją dodać do smoothie, soku lub sałatki. Należy jednak pamiętać, że ma bardzo intensywny smak, który nie będzie odpowiadał każdej osobie.

Najlepszym połączeniem, według zaleceń doktora Oz, jest mrożona mieszanka spiruliny i soku z limonki w proporcjach jedna łyżeczka do 350 ml soku. Kostki lodu utworzone z takiego koktajlu warto dodawać do wody soków oraz shaków. Smak limonki nie tylko tłumi smak spiruliny ale również dodaje energii i zwiększa wydolność organizmu. Po spożyciu wody z dodatkiem tych mrożonych kostek, następuje odblokowanie pokładów cukru oraz pobudzenie metabolizmu. W przypadku tabletek ciekawym rozwiązaniem, które może zapewnić podobny efekt jest popicie 2 kapsułek szklanką wody z lodem i dodatkiem soku z połówki limonki.

2. Spirulina wspomaga odchudzanie

Jak powszechnie wiadomo na rynku dostępnych jest wiele środków nazywanych “spalaczami tłuszczu”. W wielu z nich wiodącym składnikiem jest właśnie Spirulina. W 100 gramach Spiruliny jest aż 57 gramów białka, co czyni ją jednym z najlepszych źródeł łatwo przyswajalnego białka (również dla wegan i wegetarian). Takie produkty wspierające utratę tłuszczu i pomagają zbudować czystą masę mięśniową. Jeśli dodamy ją do dwóch posiłków w ciągu dnia, dodatkowo poczujemy się bardziej najedzeni, gdyż Spirulina ze względu na swoją “treściwość”hamuje uczucie głodu. Jest to szczególnie korzystne dla osób borykających się z nadwagą lub chcących zgubić kilka dodatkowych kilogramów.

3. Zapobiega powstawaniu nowotworów w organizmie

Jak możemy przeczytać w raporcie University of Maryland Medical Center ““Pewna liczba badań na zwierzętach i probówki sugerują, że Spirulina zwiększa produkcję przeciwciał, białek zwalczających infekcje i inne komórki, które poprawiają odporność , a także pomagają zapobiec infekcjom oraz chorobom przewlekłym, takim jak rak”. Jest to tylko jeden z wielu artykułów, który potwierdza antyrakowe działanie Spiruliny. Wiele ośrodków akademickich prowadzi podobne badania, a w sieci dostępnych jest ponad 70 artykułów potwierdzających ich wpływ spiruliny na walkę z nowotworami.

4. Spirulina to naturalny detoks

Spirulina wspomaga organizm w oczyszczaniu z metali ciężkich. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) przeprowadziła badania, z których jednoznacznie wynika, że w przypadku zatruć metalami ciężkimi takimi jak aresen, podanie chorym Spiruliny z dodatkiem cynku obniżyło poziom aresnu w organizmie aż o 47%. Jest to niemal spektakularny wynik, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest to w 100% naturalny składnik odżywczy. Suplementacja Spiruliny może być również bardzo korzystna dla zrobia osób mieszkających w rejonach borykających się z dużym zanieczyszczeniem powietrza.

5. Obniża cholesterol

Regularnie stosowana Spirulina pozytywnie oddziałuje na układ krążenia, oczyszczając żył ze złogów tłuszczowych. Udowodniono, że ta cudowna roślina zapobiega miażdżycy i pozytywnie wpływa na poziom cholesterolu we krwi. Z przeprowadzonych badań wynika, że suplementowanie spiruliny może pomóc obniżyć szkodliwy cholesterol od 26% do nawet 41% w ciągu zaledwie 8 tygodni. Jest to jedno z najbardziej przełomowych badań związanych z działaniem Spiruliny. Co ciekawe odkryto zależność, im więcej spożywanie Spiruliny, tym szybciej malał poziom całkowitego cholesterolu oraz trójglicerydów. Ponownie warto zauważyć, że to wszystko tylko dzięki naturalnym składnikom.

6. Obniża ciśnienie krwi

Naukowcy z Japonii odkryli, że zawarta w Spirulinie fikocyjanina, pozytywnie wpływa na obniżenie ciśnienia krwi w organizmie. Spożywając tą drogocenną algę dochodzi do dochodzi do odwrócenia dysfunkcji śródbłonka w zespole metabolicznym, który bezpośrednio związany jest zaburzeniami zwiększającymi ryzyko wystąpienia i rozwoju chorób sercowo-naczyniowych oraz cukrzycy. Choć to dopiero jedne z pierwszych badań na ten temat, wyniki są obiecujące i zachęcają do dalszych działań w tym temacie.

7. Spirulina, a udar mózgu

Suplementacja Spiruliny, zgodnie z przeprowadzonymi badaniami zmniejsza powierzchnię błony wewnątrz aorty od 33% do 48%. W praktyce oznacza to, że może znacznie obniżać ryzyko pojawienia się miażdżycy lub wystąpienia udaru mózgu. Zbilansowana dieta w połączeniu z regularnym stosowaniem Spiruliny niemal wyklucza możliwość wystąpienia udaru mózgu.

Spirulina w tabletkach czy w proszku?

Spirulina w proszku i w tabletkachW tym wypadku zdania są podzielone. Z jednej strony łatwiejsze jest suplementowanie Spiruliny w tabletkach ponieważ, wystarczy je połknąć i popić zalecana ilością wody. Nie musimy przejmować się jej smakiem, który jest naprawdę bardzo intensywny czy ciemnym kolorem. Z drugiej jednak dla wielu osób, nie stanowi problemu dodanie jej do soku lub koktajlu. Jeśli chodzi o przyswajalność nie ma różnicy w jaki sposób będziemy ją nazywać, ważne jest aby przestrzegać jednak zaleceń producentów lub dietetyków. Spirulina suplementowana w nadmiarze, może być szkodliwa dla naszego zdrowia, dlatego tak jak ze wszystkim również z nią nie należy przesadzać.

Spirulina – opinie

W Internecie można spotkać wiele ciekawych opinii na temat Spiruliny. Wiele osób opisuje swoje historie związane z wprowadzeniem tej substancji do swojej diety oraz jej wpływie na samopoczucie i stan zdrowia. Oto tylko jedna z wielu historii.

Kiedy skończyłam studia i rozpoczęłam moją pierwszą poważną pracę zauważyłam, że zaczęłam nabierać coraz szybciej i coraz więcej dodatkowych kilogramów. Była to dla mnie niecodzienna sytuacja ponieważ wydawało mi się, że należę do osób szczupłych, którym nie tak łatwo jest przytyć. Niestety siedzący tryb życia, ciągłe podjadanie i obiady na wynos dały mi się we znaki. W ciągu zaledwie 2 lat przytyłam 15 kilogramów. Nie poznawałam siebie w lustrze. Przestałam się mieścić w cokolwiek – byłam załamana. Przełomowym momentem stały się oświadczyny mojego chłopaka. Stwierdziłam, że nie mogę w takim stanie wziąć ślubu. Wzięłam się ostro za siebie. Kupiłam karnet na siłownię i zmieniłam dietę. Niestety czułam, że cały czas brakuje mi energii. Ciężko było mi się powstrzymać od jedzenia słodyczy, a do tego byłam ciągle głodna. Szukałam sposobu na pobudzenie i pomocy w utracie wagi. Wtedy zauważyłam, że jedna z moich ulubionych blogerek do swoich koktajli dodaje Spiruliny. Zainteresowałam się tą substancją. Po krótkim researchu postanowiłam wprowadzić ją do swojej diety. Już po tygodniu zauważyłam ogromną różnicę. Miałam więcej energiii,a posiłki z dodatkiem Spiruliny na prawdę mnie syciły. Niestety chociaż na początku myślałam, że dam radę smak tego proszku zaczął mnie męczyć. Wtedy sięgnęłam po tabletki z skoncentrowaną dawką Spiruliny. To był szczał w 10! Dziś udało mi się schudnąć już 10 kg i dalej walczę. Dodam, że jeszcze nigdy nie czułam się tak dobrze!

Magda 27 l.

Spirulina – gdzie kupić? (Apteka czy sklep)

Dziś Spirulina jest dostępna niemal wszędzie. Najczęściej można ją spotkać w formie proszku, który dodajemy do różnych potraw i napoi. Jej cena potrafi się znacznie różnić w zależności od miejsca w którym ją kupuje,y oraz producenta. W tym przypadku należy szczególnie uważać na podejrzanie tanie produkty. Mogą być bardzo szkodliwe dla naszego zdrowia. Najbezpieczniejszą i zarazem najprzyjemniejszą formą zażywania Spiruliny są tabletki. Można je kupić w Internecie na stronie producenta. Pamiętajmy, aby unikać zakupów suplementów diety na portalach aukcyjnych i serwisach ogłoszeniowych. Możemy trafić tam na niebezpieczne i podrabiane produkty.

Spirulina wartości odżywcze

Wartości odżywcze, witaminy i mikroskładniki zawarte w 100 gramach Spiruliny

Wartość energetyczna (kcal) 289
Tłuszcz 8 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 2,7 g
Kwasy tłuszczowe wielonienasycone 2,1 g
Kwasy tłuszczowe jednonienasycone 0,7 g
Cholesterol 0 mg
Sód 1 048 mg
Potas 1 363 mg
Węglowodany 24 g

Błonnik 3,6 g
Cukry 3,1 g
Białko 57 g
Witamina A 570 IU
Kwas askorbinowy 10,1 mg
Wapń 120 mg
Żelazo 28,5 mg
Witamina D 0 IU
Witamina B6 0,4 mg
Witamina B12 0 µg
Magnez 195 mg

Spirulina – 7 potwierdzonych działań, opinie, skład, gdzie kupić?
4.7 (93.33%) 3 votes

1 KOMENTARZ

  1. Spirulina jest rzeczywiście pomocna w gubieniu kilogramów ale ma też wiele innych właściwości o których mało tu piszecie. Spirulina poprawia witalność organizmu i poprawia samopoczucie. Poza tym przywraca równowagę kwasowo-zasadową. Dlatego też zdecydowałam się na kurację suplementami. Wybrałam Spirulin Plus. Biorę już dwa miesiące.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here